HMC Meerdaagse

Het doel van deze nascholingsreizen is de interactie tussen de specialisten van het ziekenhuis en de huisartsen uit de regio te optimaliseren.

De locaties zijn doorgaans minstens twee uur reizen vanuit Den Haag, waardoor daadwerkelijk afstand wordt genomen van de dagelijkse praktijk.

Naast inhoudelijke wetenschappelijke programma’s worden sociale programma’s georganiseerd op basis van teambuilding en connectie.

  • HMC Meerdaagse
  • HMC Meerdaagse
  • HMC Meerdaagse
  • HMC Meerdaagse
  • HMC Meerdaagse
  • rsz_alternatief2
  • Contactfoto Marischka Konings
HMC Meerdaagse

Deze bijeenkomsten worden op basis van Full Project Management uitgevoerd waardoor wij van het moment van uitnodigingen tot en met de on-site begeleiding en evaluatie bij het project betrokken zijn.

Bestemmingen:

Napels (2007)

Budapest (2008)

Brugge (2011)

Hof van Saksen – Drenthe (2013)

Domburg (2015)

Apeldoorn (2016)

Vaals (2017)

Gent (2018)

Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging

IOIBD – International Organisation for the study of Inflammatory Bowel Disease.

Sinds 2011 verzorgt MK Producties het secretariaat voor deze internationale vereniging met 60 actieve leden, 30 senior members en zo’n 15 zogenaamde corporate members.

Het secretariaat verzorgt de communicatie met de leden, organiseert jaarlijks twee vergaderingen met de Executive Board, coördineert de organisatie van de jaarvergadering en beheert de subsidieprogramma’s.

De jaarvergadering reist de hele wereld over.

  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging
  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging
  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging
  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging
  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging
  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging
  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging

  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging
  • Secretariaat Wetenschappelijke Vereniging

Bestemmingen:

2012 Melbourne

2013 New York

2014 Amsterdam

2015 Montreal

2016 Tel Aviv

2017 Stresa (Lago Maggiore)

2018 Rio de Janeiro

2019 Havana

2020 Hong Kong

Het aantal deelnemers voor de jaarvergadering ligt rond de 150 personen.

Website: IOIBD.org

Celgene Management en Quality meetings

Celgene, een innovatief en snel groeiend bedrijf actief in de Farmaceutische wereld, is al sinds 2009 klant bij MK Producties.

Voor diverse landenorganisaties hebben wij reeds mogen werken aan verschillende projecten. Zo ondersteunden wij diverse meetings in Nederland maar ook in Stockholm en Parijs.

Over het algemeen zijn het bijeenkomsten voor eigen medewerkers die met name een zakelijke insteek hebben (training en/of kwaliteit). Over het algemeen wordt ook tijd gereserveerd voor gezamenlijke activiteiten en diners.

  • 1
  • Celgene quality meetings
  • 3

Longread: Een betoverende avond in een museum – behind the scenes!

15:30 uur We melden ons bij de afdeling beveiliging van het museum waar onze ID’s worden gecheckt op basis van de aangemelde medewerkers voor dit event van MK Producties. We hebben afgesproken in dit verslag geen melding te maken van de exacte locatie, noch van de aanwezige klant. E.e.a. conform privacy afspraken.

Het programma dat zich voor onze ogen ontvouwt is met militaire precisie in elkaar gezet. Vele uren van overleg, checken van tekeningen, doorrekenen van voorstellen, proefeten en aanpassen van het draaiboek zijn hieraan voorafgegaan.

3

16:00 uur Op dit moment zitten we 3 uur voor show-time en de cateraar is achter de schermen bezig zijn voorbereidingen te treffen. Zij zijn de eerste leverancier die al aan het werk mag in een aangewezen ruimte buiten het oog van het publiek.  Het lossen van de vele trolleys met materialen gaat op volgorde, eerst de cateraar, dan de techniek en daarna het entertainment. Tot 17:00 uur is het museum open voor het publiek en de voorbereidingen mogen niet interfereren met de bezoekersstromen. Zodra de laatste bezoeker het museum heeft verlaten, mag de cateraar aan de slag. De productiekeuken wordt geïnstalleerd, de eerste tafels worden gezet. Technici gaan aan de slag om het geluid te installeren; een uitdaging in de ruimte die perfect is voor de prachtige kunst maar minder voor een speech. Ondertussen worden de laatste materialen van het entertainment gelost en kunnen zij achter de schermen ook aan de gang.

Zij moeten wachten met de feitelijke opbouw totdat de gasten de foyer hebben verlaten. De kleedkamer is al ingericht en de artiesten worden in de schmink gezet. Vele handen maken licht werk en die enorme inzet van mensen is nodig, zeker als er in korte tijd veel werk verzet moet worden. Het museum werkt met een beperkt aantal vaste leveranciers en dat betaalt zich uit; zij weten de weg en zijn op de hoogte van de vele ‘do’s en don’ts’ op deze locatie.

17:45 uur De eventmanager ontvangt een telefoontje van Marischka Konings dat de gasten per boot onderweg zijn. Een korte maar belangrijke mededeling, zodat iedereen over 20 minuten paraat staat. De beveiliging bij de ingang, de gidsen in de foyer, de dames achter de garderobe, alle opbouwwerkzaamheden uit het zicht van de gasten. Vooralsnog loopt alles gesmeerd – volledig op schema.

4
5

Ondertussen checkt Marischka de laatste details van de tafels en worden de naamkaartjes geplaatst. Samen met de partymanager van Select catering wordt het tijdschema nog even besproken en de plaatsen voor de gasten met dieetwensen gecontroleerd. De ingehuurde fotograaf, Hans van Goozen, heeft al veel sfeerimpressies kunnen maken. Marischka neemt met hem nog de exacte locatie van de groepsfoto, het tijdschema van het diner, de volgorde van speeches en de Vip’s door. Geen detail mag onopgemerkt blijven in de uiteindelijke reportage. De aanwezige technicus krijgt nog een laatste briefing en dan komen de eerste gasten aan voor het diner. SHOW TIME!

Zodra alle groepen klaar zijn met de rondleiding worden de groepsportretten gemaakt en een finaal plaatje met alle gasten. De cateraar mag volgens de strikte regels van het museum pas starten met serveren als alle gasten aan tafel zitten. Er worden geen risico’s genomen met gebroken glas of gemorste etensresten.

18:10 uur De eerste gasten arriveren bij het museum, ze zijn vervoerd in salonboten waardoor er meteen groepen ontstaan voor de gidsen.

Na het wegbrengen van de jassen start de tour door het museum direct. Het internationale gezelschap is onder de indruk van het gebouw en de collectie; de rondleiding wordt gegeven in het Engels, Duits of Nederlands – afhankelijk van de dominante taal in de groep.

Zodra de gasten onderweg zijn voor de tour gaan de opbouwwerkzaamheden van start in de foyer. Hier zal straks koffie en dessert worden geserveerd bij een spectaculair optreden van Aerial Art met een op maat gemaakte show.

Voor Simone Heitinga, aerial performer, moet een 4 meter hoge koepel worden gebouwd van truss systeem. Daaraan wordt direct gestart zodra de gasten hun hielen hebben gelicht.

Oog voor detail
6

Het blijft altijd een prachtig gezicht hoe de bediening wordt aangestuurd en er in ‘no time’ volle glazen en bordjes met heerlijke gerechten op tafel staan. Precies volgens planning starten de gasten om 20:05 aan hun eerste gerecht van de avond.

Tijd voor Marischka om samen met de fotograaf een kijkje te nemen in de foyer bij de opbouw. Ook dat loopt volgens plan. Marischka bevestigt bij de beveiliging dat alle gasten nu binnen zijn en checkt of zij ook weten dat er omstreeks 22:30 uur 6 paardentrams van de Koetsencentrale verschijnen. Volgens afspraak met het museum zullen de gasten uiterlijk om 23:00 uur vertrekken.

Terug bij de dinerende gasten, geeft Marischka het startsein aan de artiesten om de zaal in te gaan voor een mini-optreden.

Dit is bedoeld als ‘teaser’ voor het grote optreden in de foyer en legt een subtiele link naar de kunst in het museum. Allengs stokken de gesprekken en is er 100% aandacht voor de vioolmuziek en de prachtig uitgedoste artiesten.

Zodra de artiesten weg zijn is er weer nieuwe gespreksstof aan tafel. ‘Wat was dit..?’

Tijd voor de eerste speech zodra de eerste gang is uitgehaald en de glazen opnieuw zijn gevuld. Marischka haalt de microfoon op en overhandigt deze aan de eerste spreker. Zo kabbelt het diner voort, ogenschijnlijk heel relaxt maar achter de schermen wordt er hard gewerkt om alles ook echt op rolletjes te laten lopen.

Om 21:00 uur is de opbouw klaar in de foyer zodat de geplande repetities kunnen worden gehouden. Natuurlijk is Marischka daar bij – geen detail ontgaat haar. Voor de artiesten is dit spannend, klopt alles, werkt alles, heeft de show het gewenste effect? De samenspraak tussen techniek en regie moet nog wat verfijnd worden, hier en daar nog een spot bijgesteld en de ‘cues’ duidelijk gemarkeerd  maar er is nog tijd. De fotograaf maakt alvast wat foto’s en let goed op welke hoogtepunten hij straks niet mag missen. Marischka gaat terug naar de gasten in de overtuiging dat de show hen straks zal verrassen – de meegegeven opdracht ‘Cirque du Soleil-achtig’ gaat volledig slagen!

Om 21:45 uur is de laatste gang van het diner erdoor en kunnen de gasten zich gaan verplaatsen naar de foyer. Behalve een klein aantal ingewijden bij de klant is geen van de gasten op de hoogte van het programma, is de avond nu al ten einde? De gasten worden door de hostessen begeleid naar de foyer waar direct wordt gestart met het uitserveren van koffie en de desserts. Door de verplaatsing kunnen gasten weer eens een andere gesprekspartner opzoeken, dit werkt altijd goed bij zakelijke bijeenkomsten.

Nadat alle gasten zijn voorzien van desserts, gaan de spots aan en begint de show. De gouden figuur verschijnt in een indrukwekkende,

7
Toegesneden op uw persoonlijke wensen

rijkversierde rijdende troon, de Japanse percussionist start en de violiste valt bij.

Omringd door deze sprookjesachtige muziek klimt Simone vederlicht omhoog in haar prachtige zijden doeken om in de nok van de foyer haar indrukwekkende kunsten te vertonen. Iedereen houdt de adem in en is betoverd ….

Wat is er veel te zien en beleven; de muziek en de acrobatiek, de subtiele verwijzing naar de kunst in het museum, wat een mooi geheel.

Deze show is een absolute accolade op een toch al prachtige avond, zelfs de meest verwende gasten in het gezelschap zijn onder de indruk.

Marischka loopt naar buiten om de hoofdkoetsier een hand te geven. Zij werkt vaker met deze leverancier dus er is een goede verstandhouding. Het is een prachtig gezicht, de rij paardentrams, de prachtig aangeklede koetsiers; oude tijden herleven.

Na een afrondende speech worden de gasten genodigd naar buiten te gaan.

Zijn die koetsen voor ons? – Wow!!

Marischka neemt om exact 23:00 uur afscheid van haar contactpersoon bij het museum en stapt als laatste in de achterste paardentram. De voorste koetsier heeft het teken voor vertrek gekregen en het gezelschap verdwijnt in de nacht…

Professioneel

Binnenkort een congres, event of meeting?

Bel 035-5426745 of 06-24565410 of stuur een offerteverzoek.